شرکت بازرسی آستا

در تجارت جهانی ، یکی از اصلی ترین نگرانی های خریدار ، انجام تعهدات فروشنده برای ارسال محصول با همان کیفیت و کمیت است که در قرارداد بیان شده است. به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل و اختلاف ، شرکت های مستقل برای بازرسی از محصولات برای بررسی محصول از هر جنبه تحت شرکت نام شرکت حضور دارند. به طور کلی ، کلیه بازرسی ها ، نمونه برداری ها ، آزمایش ها ، اندازه گیری ها و سایر فرآیندهای انجام شده توسط شرکت بازرسی به منظور تعیین کمیت و کیفیت محصولات ، خدمات یا امکانات بازرسی کالا نامیده می شوند.

بر اساس زمان و مکان بازرسی و مرحله ارزیابی ، انواع چک کالا به شرح زیر است:

بازرسی قبل از ارسال ، بازرسی در حین تولید یا ساخت ، بازرسی مبدا ، بازرسی مقصد ، بازرسی استاندارد اجباری ، که ما در زیر به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم گرفت. همچنین دو نوع بازرسی دیگر برای تضمین قیمت خریدار محصول و صحت آن. موارد زیر: بررسی قیمت یا تأیید ارزش Proforma و بررسی صحت فروشنده. هر یک از این نوع چک شرایط و مزایای خاص خود را دارد که ما توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

بازرسی قبل از حمل

بازرسی قبل از حمل و نقل (PSI) یا (بازرسی قبل از حمل و نقل) روشی برای تأیید و یک روش مهم برای کنترل کیفیت کالاهای خریداری شده است که قبل از ارسال کالا ارسال می شود. با این روش ، شرکت های بازرسی مستقل تعدادی از کالاها را بطور تصادفی بررسی و آزمایش می کنند. به طور خلاصه ، چک قبل از ارسال شامل موارد زیر است:

  1. اسناد خرید را بررسی کنید
  2. مشاهده اسناد کنترل کیفیت و تأیید محصول (برای رعایت محصول با استانداردها و سفارشات)
  3. بررسی ظاهر (بصری) محصول و اجزای آن (که ممکن است شامل یک بررسی رنگ باشد.))
  4. تأیید کمی
  5. تأیید بسته بندی محصول
  6. بررسی در هنگام بارگیری
  7. صدور گواهینامه پاس یا تأییدیه

در این مرحله برای کالاهایی که قبلاً در طول تولید مورد بازرسی قرار نگرفته اند ، بررسی کنید. این یک گام بسیار حساس خواهد بود. در بازرسی از محصول ، مهمترین وظیفه بازرس ، کنترل اسناد فنی برای تولید و کنترل کیفیت محصول (انطباق محصول) است ، زیرا در بسیاری از مراحل تولید و تست های مرتبط که قبلاً بوده است انجام شده در آن زمان ، بازرس حضور نداشت.

روش بازرسی قبل از ارسال

اول ، بازرس باید کاملاً از روش تأیید و شرایط تحویل کالا آگاه باشد. این به معنای آگاهی کامل از الزامات قراردادی و درخواست های مشتری است. این الزامات را می توان در قراردادهای فیمابین سازنده (ارائه دهنده) و مشتری یافت. به طور معمول ، این الزامات در فرم های زیر در برنامه های زیر گنجانده شده است: به صورت سفارش خرید یا درخواست مواد یا برنامه بازرسی و آزمایش (ITP) یا بروشور با مشخصات فنی. بازرس باید محصول را مطابق با آن بررسی و تأیید کند الزامات و الزامات مشتری همچنین تضمین می کند که محصول سفارش داده شده کلیه نیازهای مشتری را برآورده می کند.

مزایای تأیید قبل از ارسال

این روش تأیید ، ورود کالاهای با کیفیت پایین را که برآورده نمی شود ، کاهش می دهد. این گواهی در برخی از کشورها برای آزاد کردن کالاها از گمرک لازم است. کارخانه محدود به بررسی کالاهای خاص است که به بازرس اطلاع داده شده است. با توجه به اینکه شرکای اصلی تجارت ایران در کشورهای مختلف تقریباً دائمی هستند و معمولاً کارخانه های خارجی به طور مرتب کالاهای ایران را صادر می کنند. بنابراین ، بازرسان باتجربه پرونده ای را برای هر کارخانه در بایگانی خود ایجاد می کنند و وضعیت تولید ، صحت کار ، صداقت در تهیه و ارائه اسناد ، تخصص کارمندان بازرسی ، وضعیت آزمایشگاه ها ، نحوه استفاده از آنها را ثبت می کنند. نمونه ها ، نحوه حفظ نتایج و سایر نکات مهم در این کارخانه. آنها در پرونده یادداشت می کنند و اساساً برای هر کارخانه ارزیابی کلی می کنند.این ممکن است که برای سفارشات کوچک یا برای کلیه بازرسی های موجود در کارخانه ، کارمندان مربوطه ممکن است فرصتی برای چنین بازدیدی ارائه ندهند. اما حداقل یک بار ، و اگر بازرسی هر چند بار در این کارخانه تکرار شود ، آنها یک بار فرصت این چک را فراهم می کنند. در طول بازدید عمومی از کارخانه ، بازرس خط تولید ، دستگاه های کنترل کیفیت مقامات مربوطه را در نظر می گیرد. قبل از ارسال آن بیشتر از زمان بازرسی ساخت و ساز خواهد بود.

بازرسی در حین تولید یا ساخت

اگر مواد اولیه ، تجهیزات ، قطعات و فرایند تولید بسیار مهم باشند و پس از تولید امکان ارزیابی محصول بدون صرف هزینه زیاد امکان پذیر نیست. DPI (در حین بازرسی تولید) استفاده می شود. این روش معمولاً برای مواد غذایی ، لوازم آرایشی ، ماشین آلات ، تجهیزات پزشکی و موارد دیگر استفاده می شود. بازرسی تولید (DPI) یا DUPRO یک روش کنترل کیفیت است که در طول تولید انجام می شود. این خصوصاً برای محصولاتی که در تولید مداوم هستند مناسب است و برای تحویل به موقع نیازهای سختی دارد.

روش انجام بازرسی در حین تولید یا ساخت

بازرسی در حین ساخت و ساز از طریق همان روشهای سنتی بازدید از یک برگه کنترل در محل انجام می شود. تمام اطلاعات دریافت شده طی چند روز بازرسی جمع آوری و گردآوری و در قالب گزارش نهایی منتشر و منتشر می شود و در صورت وجود اختلافات ایجاد می شود و اقدامات لازم انجام می شود. همچنین ، برخی از محصولات باید در طول تولید مورد بازرسی قرار گیرند. هستند؛ به عنوان مثال ، دیگهای بخار باید در طول تولید یا ساخت و ساز توسط سازمان استاندارد سازی ملی ایران (استاندارد اجباری 4231) مورد بازرسی قرار گیرند.برگه بازرسی را در حین تولید بررسی کنید

  1. وضعیت تولید
  2. ارزیابی خط تولید و تأیید گرافیک
  3. نمونه گیری تصادفی از محصولات نیمه تمام شده و محصولات نهایی
  4. مواد بسته بندی و بسته بندی
  5. ارزیابی و توصیه های عمومی
  6. مواد اولیه
  7. ظاهر محصول بر اساس پارامترهای مجاز مجاز کیفیت (AQL)
  8. کیفیت کار
  9. اندازه و وزن
  10. عملکرد
  11. برچسب زدن و آرم
  12. بسته بندی محصولات ناتمام
  13. برنامه تولید
  14. نیازهای خاص مشتری/محصول

روند تولید محصول

همانطور که در اینفوگرافیک مخالف مشاهده می کنید ، فرایند تولید محصول از لحظه انتخاب تأمین کننده (تولید کننده) تا زمان رسیدن محصول به خریدار. این مراحل مختلف را شامل می شود. مرحله بازرسی در طول تولید یا ساخت و ساز (DPI) توسط بازرسان در وسط تولید انجام می شود. البته ، بازرسی هر یک از مراحل می تواند با چهره باشد ، در این صورت شرایط ، هزینه ها و نام های مختلفی وجود دارد.

مزایای بازرسی در طول تولید یا ساخت

هر محصول ممکن است دارای خطا و نقص هایی باشد که فقط در زمان تولید آن قابل شناسایی است. در برخی از قسمت های تولید ، مواد اولیه توسط تأمین کنندگان تأمین می شود که ممکن است یک استاندارد ثابت نداشته باشند و تأثیر منفی بر کیفیت نهایی کالاها داشته باشند. این روش از نقص احتمالی محصول جلوگیری می کند. مورد زیر در مواردی که تغییراتی مانند ماشین های راه اندازی وجود دارد ، ابزارهای جدید ، افزایش ظرفیت تولید ، افزایش سرعت دستگاه و غیره. بازرس موظف است اثرات این تغییرات در محصول را ردیابی و بازرسی کند تا ببیند چه تاثیری در کیفیت محصول نهایی دارد. بعضی اوقات سازمان یا واحد تولید مجبور می شود در طول پروژه خود از یک کد محصول بارها و بارها استفاده کند. این باعث اضطراب در مورد کیفیت و ثبات فنی یا حجم کمی از محصول می شود.در همه این موارد ، بازرسی در طول تولید یا ساخت و ساز برای اطمینان از کیفیت محصول خریداری شده است.

بازرسی در مبدا

بازرسی مبدا یکی از روشهای متداول بازرسی است. طبق درخواست خریدار و کشور مقصد ، شرکت تأیید کالا قبل از حمل و نقل کالا را بررسی می کند. علاوه بر این ، برای تضمین منافع وارد کننده ، می تواند پروفایل و اصالت فروشنده را تأیید کند.

روش بررسی کالاها در مبدأ

شرکت هایی که بازرسی از کالاها را انجام می دهند باید صلاحیت و صلاحیت فنی لازم را داشته باشند و گزارش فنی مفصلی در مورد بازرسی کالا ارائه دهند. در این روش ، کمیت و کیفیت کالاها مطابق آنچه در قرارداد توسط نیروهای واجد شرایط شرکت برای بررسی کالاها برای کسب اعتماد به نفس خریدار و جلوگیری از مشکلات احتمالی بررسی می شود ، بررسی می شود. علاوه بر این ، اگر خریدار بخواهد ، بسته بندی ، بارگیری و حمل و نقل کالا نیز مورد بازرسی قرار می گیرد. /یا فروشنده را بررسی کنید. برای بررسی کالاها در مبدأ و هرگونه تغییر در شرکتهای آزاد شده کالا ، باید به شرکت اطلاع داده شود. به شرکت برای بررسی هرچه سریعتر کالاها.

همچنین ، با توجه به طبقه بندی سازمان استاندارد سازی ملی ، برخی از کالاها مشمول استانداردهای اجباری هستند که کیفیت آن باید مطابق با استانداردهای اعلام شده توسط آن سازمان در کشور مقصد باشد و اگر این بازرسی در آن انجام شود منبع شرکت بازرسی یک گواهی COI (گواهی بازرسی) را در Origin صادر می کند.تأیید مقصد

بسیاری از واردکنندگان و تولید کنندگان کالاها برای تسریع در فرایند واردات و طراحی کالاها برای ارائه سریع آنها به مشتریان و متوقف کردن خطوط تولید ، اقدامات لازم برای حمل و نقل کالا را بدون بررسی منبع انجام داده اند. آنها حتی قبل از اعلام کالاهای گمرکی ، بررسی مقصد را انجام می دهند.

بازرسی کالا در مقصد

این نوع بازرسی عمدتا برای تشریفات گمرک و دستورالعمل های بانکی است که برای اطمینان از در دسترس بودن کالاها به میزان مشخص شده در اسناد تجاری انجام می شود. طبق درخواست خریدار ، هنگام بررسی کالاهای مقصد ، کالاها را می توان از نظر کمیت (شماره) و کیفیت (استاندارد) ارزیابی کرد ، سپس گواهی چک مقصد توسط شرکت بازرسی صادر می شود ، اما به طور کلی بازرسی مقصد گواهی کمی IC است که برای او صادر شده است.

بازرسی استاندارد اجباری

هر ساله ، سازمان ملی استاندارد سازی لیستی از استانداردهای اجباری برای صادرات و کالاهای وارداتی را برای تضمین کیفیت کالا و محافظت از سلامت مصرف کنندگان ارائه می دهد. اگر محصول مورد نظر در این لیست گنجانده شود ، شرکت بازرسی محصول موظف است مطابق با استانداردهای کشور مقصد ، کیفیت آن را بررسی کند. در صورت لزوم ، نمونه گیری و آزمایش توسط آزمایشگاههای تأیید شده تحت نظارت شرکت بازرسی انجام می شود. سرانجام ، گواهی تأیید به همراه پروتکل آزمون و اعلامیه ارائه دهنده صادر می شود و پس از ارسال آن به بخش استاندارد ، گواهی COI برای کالا صادر می شود. به خریدار. اگر آزمایشگاههای محلی قادر به نمونه برداری و آزمایش محصول مورد نظر نباشند ، کالاها توسط آزمایشگاههای خارج از کشور آزمایش می شوند.علاوه بر این ، ما دو نوع چک دیگر را ذکر می کنیم که برای اطمینان از خریدار در قیمت محصول و اصالت و اصالت فروشنده است.

بازرسی قیمت یا تایید ارزش پروفرما

فاکتور Proforma سندی است که توسط فروشنده صادر شده است و محتوای آن شامل نام و آدرس فروشنده و خریدار ، نوع ، کمیت و تعداد کالاها ، قیمت واحد کالا و کل قیمت ، شرایط پرداخت ، زمان تحویل کالا ، دوره اعتبار آن ، فرم و منشأ کالا است. در تولید و واردات برخی از کالاهای خاص ، قبل از شروع کار باید ارزش فرم Pro را بررسی کند و ارز توزیع شود. از طریق این فاکتور فرمای طرفدار ، مردم از قیمت های نشانگر مطلع می شوند و اگر قیمت توسط خریدار تصویب شود ، قرارداد بین فروشنده و خریدار نتیجه گیری می شود. این سند در مراحل مختلف واردات کالا از جمله ثبت سفارش ، افتتاح نامه های اعتباری و انتشار گمرک بسیار مفید است. خریدار کالاها برای به دست آوردن ارز دولتی یا مجوز واردات کالا باید دارای یک فرمای حرفه ای یا همان فرم باشند. معامله گران همچنین از آن برای نتیجه گیری مناقصه های صادراتی استفاده می کنند.

لازم نیست مجوز صدور فاکتور Proforma را بدست آورید. در عوض ، فقط لازم است که خریدار را از اقدامات اولیه که فروشنده قصد دارد با توجه به روش پرداخت و خریدار برای اعلام شرایط مورد نظر در مورد نحوه معامله و قوانین داخلی طرف خود ، مطلع شود ، به این خریدار اطلاع دهید. فروشنده با قوانین هر دو طرف و شرایط مطابقت دارد. طرفین معامله باید این سند را تهیه کرده و آن را به صورت قانونی ثبت کنند. برای اطمینان از خریداران ، شرکت های بازرسی می توانند قبل از شروع قرارداد و اختصاص ارز ، ارزش Proforma را بررسی کنند و پس از تصویب ، خریداران می توانند نتیجه گیری و ارسال را آسان تر کنند.

بازرسی اصالت فروشنده

هنگام تأیید اصالت فروشنده، شرکت تأیید هویت و شخصیت فروشنده را تأیید می کند و توانایی او را در انجام تعهداتش تأیید می کند. معمولا تجار به دلیل الزامات قانونی و به ویژه قوانین بانک مرکزی تمایل به استفاده از این نوع چک دارند. تایید اصالت فروشنده و تایید قیمت و ارزش پروفرما به طور همزمان توسط شرکت های تایید کننده انجام می شود و گواهی تایید هر دو به طور همزمان صادر می شود. خریدار پس از صدور گواهی بازرسی، آن را به بانک یا موسسه مالی مورد نظر تحویل می دهد و می تواند با خیال راحت با شرکت فروشنده قرارداد منعقد کند.

منبع :انواع بازرسی کالا کدامست؟

درباره وبلاگ

شرکت بازرسی آستا پس از یک دهه فعالیت در زمینه بازرسی فنی ( بازرسی دیگ بخار ، جرثقیل ، بازرسی جوش و...) به تازگی وارد عرصه بازرسی کالا شده است و به تجار این خدمات را می دهد تا کالایشان را در هر نقطه ای که بخواهند مورد بازرسی قرار بگیرد و گواهی مربوطه را صادر می کند.